יט טבת תשעו
למי שלא היה וחווה את הימים האלו בדינוב קשה יהיה להסביר במילים ואפילו לא בתמונות, ובכל זאת ננסה לשרטט קצת את הימים הנעלים והמרוממים, החוויה הרוחנית שהרגישו מאות האנשים שזכו להסתופף בצילא דמהימנותא, להיות קרובים למלכות נשמה הקדושה של רבינו הקדוש שיורד ביום ההילולא למקום מנוחתו, עומד ומרעיף ברכות, משפיע שפע ישועות וטובות לכל עם בני ישראל שמתפללים עליהם, ובפרט למתאמצים לבוא קרוב לצדיק בוודאי שאין תפילתם חוזרת ריקם, וכל מי שהגיע להתפלל על ציונו יעיד שכבר לא צריכים לחכות לראות בעין את הישועה, אלא הרגישו מיד שאכן נתקבלה תפילתם, הישועה כבר יצאה לדרכה, וגם ללא סיפורי הישועות הרבות הזורמים מאלו אשר כבר זכו בשנים שעברו לשהות בדינוב, אז האמונה החזקה, הכוח החזק עם ההרגשה של הלב שנפתח בעת עומדם בתפילה על ציון רבינו, זה נותן לכולם ההרגשה שאכן הצדיק כאן, עומד שומע ומקשיב, ופועל ביום המיוחד יום ההילולא אשר הצדיק מקבל כוחות מיוחדים לפעול למעלה, ובפרט כאשר ביום ההילולא הגיע השמועה על 2 בחורים וילדה שהתארסו בדיוק בליל חי טבת זה, ושהו בדינוב בחי טבת שעבר, אין זה כי אם יד עליון מכוונת להראות בחוש עד כמה גדול כוח הצדיק ביום הזה לפעול ישועות בפרט עבור אלו
המתאמצים לבוא על קברו לבקש ולעורר רחמי שמים. כבר בשבת שלפני ההילולא שהו בדינוב כחמישים יהודים, ובליל חמישי עם ההגעה של הקבוצה נערך מעמד
פתיחת שערי ביהמ”ד בקריאת השם שער בית יצחק וחיה אסתר אשר נודב ע”י נכדם ידיד אמת לבית דינוב רוה”ק הרה”ח ר’ יוסף שלום ברוין הי”ו לעי”נ זקנם נכדי רבינו בעל ההילולא. ולאחריו נערך סעודה לכבוד המעמד.
השבת עברה בהתעלות מיוחדת, התפילות ושולחן השבת אשר ישבו ששה שעות בשירי רגש ושמחה, וכך
בסעודה שלישית האריכו את השבת בשירות ותשבחות, ולאחר תפילת ערבית עלו לציון רבינו לאמירת ויתן לך ואמירת תהלים, וירדו לבנין המוסדות לסעודת מלווה מלכה, והציבור המשיך בימים ראשון שני ושלישי במסע
לציוני הצדיקים, וחזרו לדינוב ביום שלישי לקראת ערב ליום הגדול חי טבת בדינוב,
במעמד המרומם, בשעה הנעלה, עת התקבצו ובאו מאות אנשים אלו שכבר היו בדינוב בשבת שלפני ההילולא, ואלו שבאים ממרחקים ביום ההילולא דרך מסעות שונות שאורגן ע”י מוסדותינו במחירים מסובסדים לזכות את ישראל הזקוקים לישועה לבוא ולבקש רחמים ולהיפקד בכל הישועות, אחרי תפילת מנחה וערבית בהיכל בית המדרש הגדול בדינוב, עלו כולם למעמד תפילה והתעוררות, וסיימו כולם ביחד מקאפיטל צ עד גמירא, ולאחמ”כ אמרו יב פעמים מזמור יענך ושבע פעמים אנא בכוח, המקובל מרבינו הק’ לסגולה, ואמרו יג מידות בהתעוררות גדולה, ולאחמ”כ שרו כמה ניגוני התעוררות, ואחד מן החבורה אמר דברי התעוררות לציבור לעורר רחמים בשעת רחמים זו על עם בני ישראל, לאלו הזקוקים לזיווגים, להיפקד בזרע של קיימא, לרפואות בפרט לאלו אשר רח”ל נאבקים במחלה הארורה, וכל המחלות, שיוושעו ברפואה שלימה גם מעל לדרך הטבע בכוח רבינו הק’ הפועל ישועות ביום זה, ולאחמ”כ המשיכו בשירי התעוררות הניגון י’ק רבון עלם המיוחס לרבינו הק’, נחלי דמעות זלגו מאין הפוגות בשעה זו, שערי שמים נפתחו, וכשעתיים עמדו בשירה ובתפילה לנצל כל רגע ורגע לפעול עבור הכלל והפרט. מתוך ריקוד של שמחה סיימו את המעמד, בהרגשה עמוקה שב”ה הקב”ה ימלא משאלותינו במידה טובה ישועה ורחמים, און מי זאל האבען געפוליט אלעס גוטס, והקב”ה יפרוק את עם ישראל מגו גלותא ויפיק ית עמך מכל עמיא, ויזמרון לך שירין ורחשין בירושלים קרתא דשופריא בב”א.
לאחמ”כ ירדו כל הציבור לבנין המוסדות לסעודה הגדולה שהוכן ברוב פאר והדר לכבוד רבינו הק’, בשר ודגים וכל מטעמים, הכל בשפע ובהרחבה כיד ה’ הטובה עלינו, אשר הוכן במסירות ובלב ע”י הרה”ח ר’ חיים אברהם גרוס הי”ו וכן נערך סיום מסכת ע”י ר’ שאול דוד פאמפ הי”ו ונשמעו דברי תורה וסיפורי צדיקים מפי הרבנים החשובים, ויצאו בריקוד של שמחה עד השעות המאוחרות, ורוב הציבור התפזר כל אחד במסלול שלו ע”מ לחזור איש איש ליעדו, למחרת בבוקר התקיים כמה מנינים לשחרית, ומעמד לחיים, וסעודת היום לכבוד ההילולא, ובמשך היום זרמו קבוצות שבאו להתפלל על ציון רבינו ביום ההילולא, וכן סיימו את כל ספר תהלים על הציון הק’ והזכירו את כל אלפי האנשים שביקשו דרך המייל להזכירם על הציון הק’ ביום ההילולא.
בשבת זו גם ישהו בדינוב מאלו אשר נשארו מיום ההילולא, ובוודאי תהיה זאת שבת מיוחדת אחרי ימים נעלים ומיוחדים כאלו, ובוודאי רבינו הק’ יפעול עבור כל אלו אשר התאמצו להגיע אליו וגרמו לו בוודאי נחת רוח גדולה לפעול עבורם ישועות ברכה והצלחה וימלא ה’ משאלות לבם לטובה ולברכה.